Cum știi la ce să fii atent atunci când vine vorba de un credit ipotecar? Sunt multe lucruri pe care trebuie să le stabilești, însă cel mai sigur este să lași asta în grija unui evaluator care este foarte atent și verifică în teren, printre altele și existenta utilităților. De ce?
Imaginează-ți următoarea situație: ești interesat să cumperi o proprietate în zona Bragadiru și ai nevoie ca banca să îți acorde un credit ipotecar.
Banca îți spune că pentru a face asta, e nevoie de o evaluare a proprietății. Vorbești cu dezvoltatorul, încerci să te uiți pe documente, să îți faci niște calcule și realizezi că ai nevoie de un expert în domeniu.
Fiind vorba de o investiție semnificativă din partea ta, vrei să te asiguri că faci totul cum trebuie, așa că apelezi la noi.
De ce ți-am dat situația de mai sus? Pentru că s-a întâmplat acum câteva săptămâni, când am aflat că uneori lucrurile nu sunt ceea ce par.
Dar te lăsăm să citești mai jos povestea din perspectiva lui Andrei, unul dintre evaluatorii noștri:
“Încă o zi, încă o inspecție, de data aceasta pentru un credit ipotecar, imobilul fiind amplasat în zona Bragadiru.
În situațiile de acest gen, noi avem obligația de a verifica, printre altele si existenta branșamentelor (este una dintre conditiile necasare ca banca să poată acorda creditul).
Vorbisem cu clientul în legătură cu proprietatea și îmi spusese că știa de la dezvoltator că are centrală termică pe gaz. În acest caz, mi s-a părut putin ciudat pentru că știam din inspecțiile pe care le-am mai avut în zonă, că nu era nimic branșat.
Ajungem la proprietate.
Dezvoltatorul ne ghidează și ne răspunde la întrebări. Totul pare să fie în regulă inclusiv (spre surprinderea mea) centrala pe gaz care era pornită și funcționa în parametrii normali.
Când ieșim, observ o săpătură în exteriorul gardului. Mă apropii și dau pământul la o parte cu mâna. Așa am descoperit butelia care de abia fusese îngropată și la care era conectată centrala ca să pară că este branșată la rețeaua de gaze:
– Ați mai făcut vreo modificare de curând?
– Nu, de ce?
Îi povestesc despre butelia pe care am găsit-o. Am renunțat să mai continuăm evaluarea și am plecat, informând clientul în legătură cu ce s-a întâmplat.”
Desigur, clientul a renunțat la achiziție, însă partea cea mai bună este că l-am ajutat, în final, să ia o decizie informată